zapowiedź wiosny

Hippeastrum odmiana 'Sydney'



Pierwszy raz w życiu wyhodowałam hippeastrum i jestem z niego bardzo dumna (właściwie to moja uprawa sprowadziła się tylko regularnego podlewania;). Taki miły akcencik w oczekiwaniu na wiosnę, chociaż nie ma co ukrywać - teraz to już z górki... :) 
Przy okazji wyszukiwania nazwy mojej cebulki znalazłam fajną ciekawostkę. Funkcjonujące zamiennie wśród laików nazwy amaryllis i hippeastrum to dwa różne rodzaje roślin z rodziny Amaryllidaceae. Hippeastrum  (zwartnica) pochodzi z obszaru między Meksykiem, Peru i Brazylia, gdzie występuje około 70 gatunków tej rośliny. Amaryllis pochodzi z Kraju Przylądkowego i ma tylko jeden gatunek - Amaryllis belladonna (urocza nazwa swoją drogą). A jak najprościej odróżnić jedne od drugich? Hippeastrum w przeciwieństwie do amaryllisa ma łodygę pustą w przekroju. Kto by pomyślał....